Velkommen til Blog of Gravity

Kommunikation kan flytte bjerge, hvis den giver mening. Her på bloggen prøver jeg at give dig min mening om ledelse, kommunikation og alt der i mellem. Om det så giver mening for dig. Det håber jeg. Men kommunikation er jo på modtagers præmisser. Hvis du vil være sikker på at få mine blogs direkte i postkassen, så tilmeld dig mit nyhedsbrev.

Alle store opdagelser og idéer er affødt af en undren. Når der er noget, vi ikke forstår, så søger vi et svar, en forklaring, en formel, der giver mening og sammenhæng i tingene. Jeg gik for eksempel i flere år og søgte efter en universel sammenhæng mellem den måde, virksomheder og brands kommunikerer på, og den succes de havde …
Det skal give mening! Det mantra går igen i stort og småt – i alle livets forhold – private og professionelle. Når noget – eller nogen – giver mening, kan det gøre en forskel. Vi tror på, at kommunikation kan flytte bjerge, virksomheder og mennesker, når den giver mening. Og det giver næsten sig selv, at for at kunne …
Hvordan er det i din virksomhed? Har I en brændende platform eller en brændende ambition? Hvis du er leder, tænker du måske: Jeg er ligeglad med, hvad der brænder, når bare der bliver skabt resultater. Og der er ingen tvivl om, at du kan skabe resultater på en brændende platform. På kort sigt! Men det bidrager ikke til at …
Et af Danmarks smukkest beliggende spa- og konferencehoteller har ikke bare stoppet styrtblødningen på bundlinjen. Hotel Vejlefjord har på tre år vendt et tocifret millionunderskud til overskud. Se, det er en god historie … ”Ekstra damp på spa-satsningen på Hotel Vejlefjord” hed overskriften ved siden af billedet af direktør Flemming Jakobsen på forsiden af Børsen den 24. februar. Og …
Der er en grund til, at vi i erhvervslivet hylder de tunge drenge, og der er en grund til, at de kaldes sådan. De tunge drenge, som Lego og Mærsk, har nemlig tyngde. Ledelse og medarbejdere er på bølgelængde og har en fælles forståelse af både mening, retning og relevans. Og vi andre ved, hvad de står for, og …
Nogle gange må noget dø, for at andet kan leve. Eller som gartnere knap så makabert udtrykker det: Vækst følger kniv. Som planter, så virksomheder. I en verden i opbrud og et samfund i konstant forandring, er udtrykket business as usual blevet en frase – lige så udtjent som en vissen staude i forhaven. Intet er, som det plejer. …
2015 er skudt i gang, og nytårsforsætterne er så friske, at de holder endnu. Det samme gælder de ambitiøse planer og mål, som du sikkert allerede har lagt for din virksomhed i det nye år. Planer og mål for udvikling, effektivisering, omsætning osv. Nytårsforsætter bliver ofte erklæret i affekt og når aldrig at rodfæste sig i virkeligheden, før januars …
Hos Gravity udvikler vi virksomheder – og de mennesker, der arbejder i dem – via kommunikation. Vi hjælper med at finde meningen med deres brand og med at få det til at give mening for andre. Ofte fører udviklingen ligefrem til en transformation af kundens forretning. Og nogle gange er det også med til at udvikle og transformere os. …
Serviteur leverer indpakning. Gavepapir, æsker, poser, bånd og sløjfer. Så langt, så godt. Men er det godt nok? For hvad er det egentlig for en forskel, Serviteur gør for kunderne? Hvad ville verden miste, hvis Serviteur var væk i morgen? Og hvor skal virksomheden hen? Spørgsmål, som kræver svar. Og svar som skal give retning. Det efterlyste Serviteur, og …
Vi lever i the connected world, hvor kommunikation binder os sammen og fylder mere end nogensinde. Alle medier – fra de traditionelle til de sociale – påvirker vores dagligdag i stort og småt. En enkelt opdatering på Facebook eller Twitter kan sprede sig milevidt med lynets hast. Maren i kæret kan gå fra ukendt til kendt på et splitsekund, regimer …
Søren Schnedler - Gravity, Gravity Thinking, Konfluent, Messbar

Søren Schnedler

På visitkortet står “Strategi og Koncept” i stedet for en titel, og det dækker ganske godt. Jeg har beskæftiget mig med kommunikation på alle niveauer gennem snart ganske mange år. Det har ført til mange indsigter og ikke mindst opdagelsen af Den Kommunikative Tyngdelov.

Tilmeld dig Gravity Post og modtag en gratis smagsprøve fra min bog

Få en nogenlunde regelmæssig opdatering direkte ind i din mailboks. Her vil jeg inspirere med egne og andres betragtninger på kommunikation og ledelse.

Scroll til toppen