Velkommen til Blog of Gravity

Kommunikation kan flytte bjerge, hvis den giver mening. Her på bloggen prøver jeg at give dig min mening om ledelse, kommunikation og alt der i mellem. Om det så giver mening for dig. Det håber jeg. Men kommunikation er jo på modtagers præmisser. Hvis du vil være sikker på at få mine blogs direkte i postkassen, så tilmeld dig mit nyhedsbrev.

Hvilken kraft benytter  virksomheder og lederne, når de bliver udsat for situationer, som de ikke har kunnet forestille sig? Situationer, som ikke nødvendigvis står beskrevet i strategien eller medarbejderhåndbogen, og som er ubetrådt land for alle. Når kursen skal lægges om, og der skal trækkes i en ny retning. Hurtigt. Hvilken kraft skal lederen så være i besiddelse af? …
Så trykkede Mette Frederiksen på knappen. Den knap, som de radikale har siddet og hoppet på i et stykke tid. Uanset hvem der bestemte, om vi skal have valg, så skal vi til det igen…Vi skal vælge et nyt folketing. 179 mennesker, der skal træffe alle de svære og rigtige beslutninger på vores vegne. Og det bliver loven, der …
”Du siger, at du hjælper virksomheder og brands med at blive mere tiltrækkende. Såå…. kan du ikke lige give mig 3-4 hurtige fifs til, hvordan jeg kan øge min tiltrækningskraft?” Det blev sagt over et glas rødvin af en kammerat, der var single. Jeg smøg mig udenom ved at sige, at han klarede det da vist meget godt i …
I en verden, hvor den eneste konstant er forandring, og agilitet er den nye stabilitet, er evnen til at kommunikere vigtigere end nogensinde. Mængden af kommunikation og støj er enorm – og stigende – og vi, der bliver kommunikeret til, bygger værn og filtre. Jo mere det støjer, jo tættere bliver vores filter. Det er et kommunikationsmæssigt våbenkapløb, og …
Der var en gang. Og for enden af den gang havde administrerende direktør Leo Jensen sit hjørnekontor. Leo the Lion som medarbejderne i USA havde givet ham som kælenavn. Det var han selv godt tilfreds med. For han var bevidst om sin evne til at brøle igennem og holde ikke mindst de unge løver på plads. Men i disse …
Hvis en virksomhed vil have tiltrækningskraft og være værd at følge, handler det om at have en eksistensberettigelse, der rækker ud over resultatopgørelsen. Der skal være et formål, der giver mening. En mening, der ikke opgøres i penge og overskud, men, som hvis den bliver bragt i spil, giver netop det. ”Selskabsbestyrelser bøvler med at formulere deres formål og …
Vi kommunikerer for at få nogen til at gøre noget for os eller med os. Men nogle gange så er den bedste kommunikation måske stilhed? Måske kan stilheden være med til at øge din tyngde og tydelighed og dermed din tiltrækningskraft. Talestrøm. Smag lige på det ord. En strøm af tale. Kan du se det for dig? Talen strømmer …
Pandemien og dens store indvirkninger på vores liv og ikke mindst erhvervsliv har lige om lidt 1 års fødselsdag. 365 dage, der for alvor har taget et livtag med ”plejer”. Som i alle livets forhold er det ikke kun godt eller kun skidt, men sammenhængskraften er udfordret. Du har sikkert oplevet det selv. Møderne flyttede hjem i køkkenet, soveværelset …
Evnen til at trænge igennem med sine budskaber og blive set, hørt og forstået på den helt rigtige måde er ikke uden udfordringer. Hverken for virksomheder eller ledere. Det er derfor, at mange ledere sukker og søger efter større gennemslagskraft. Men frem for at slå sig til at blive set og hørt er det anderledes virkningsfuldt at arbejde med …
Jyder er venlige og jordbundne og københavnerne er fremme i skoene og distancerede. Eller er de? Inger Støjberg bruger – nogle synes misbruger – sit jyske ophav. Bertel Haarder siger, det er noget pjat. Men er det det? ”Jeg er simpelthen lige nysgerrig på en ting, som jeg har bemærket et par gange, og som jeg er nødt til …
Søren Schnedler - Gravity, Gravity Thinking, Konfluent, Messbar

Søren Schnedler

På visitkortet står “Strategi og Koncept” i stedet for en titel, og det dækker ganske godt. Jeg har beskæftiget mig med kommunikation på alle niveauer gennem snart ganske mange år. Det har ført til mange indsigter og ikke mindst opdagelsen af Den Kommunikative Tyngdelov.

Tilmeld dig Gravity Post og modtag en gratis smagsprøve fra min bog

Få en nogenlunde regelmæssig opdatering direkte ind i din mailboks. Her vil jeg inspirere med egne og andres betragtninger på kommunikation og ledelse.

Scroll to Top