Velkommen til Blog of Gravity

Kommunikation kan flytte bjerge, hvis den giver mening. Her på bloggen prøver jeg at give dig min mening om ledelse, kommunikation og alt der i mellem. Om det så giver mening for dig. Det håber jeg. Men kommunikation er jo på modtagers præmisser. Hvis du vil være sikker på at få mine blogs direkte i postkassen, så tilmeld dig mit nyhedsbrev.

Vi kommunikerer for at få nogen til at gøre noget for os eller med os. Men nogle gange så er den bedste kommunikation måske stilhed? Måske kan stilheden være med til at øge din tyngde og tydelighed og dermed din tiltrækningskraft. Talestrøm. Smag lige på det ord. En strøm af tale. Kan du se det for dig? Talen strømmer …
Pandemien og dens store indvirkninger på vores liv og ikke mindst erhvervsliv har lige om lidt 1 års fødselsdag. 365 dage, der for alvor har taget et livtag med ”plejer”. Som i alle livets forhold er det ikke kun godt eller kun skidt, men sammenhængskraften er udfordret. Du har sikkert oplevet det selv. Møderne flyttede hjem i køkkenet, soveværelset …
Evnen til at trænge igennem med sine budskaber og blive set, hørt og forstået på den helt rigtige måde er ikke uden udfordringer. Hverken for virksomheder eller ledere. Det er derfor, at mange ledere sukker og søger efter større gennemslagskraft. Men frem for at slå sig til at blive set og hørt er det anderledes virkningsfuldt at arbejde med …
Jyder er venlige og jordbundne og københavnerne er fremme i skoene og distancerede. Eller er de? Inger Støjberg bruger – nogle synes misbruger – sit jyske ophav. Bertel Haarder siger, det er noget pjat. Men er det det? ”Jeg er simpelthen lige nysgerrig på en ting, som jeg har bemærket et par gange, og som jeg er nødt til …
At have et stærkt formål og et brændende ønske om at gøre noget for nogen kan tage innovationen til nye højder. Helt til stratosfæren faktisk. Når man har noget i centrum frem for nogen i centrum, så viser historien ikke mindst i erhvervslivet, at store og innovative ideer kan vokse frem og blive til virkelighed. Også selvom de umiddelbart …
Når man åbner avisen, appen eller det gode gamle flow TV, så er det ikke, fordi man fornemmer, at verden er blevet nemmere at navigere i. Vel? Den eneste konstant er forandring, og i en verden med stigende kompleksitet stiger på samme vis vores behov for enkelthed. Vi leder efter måder at vælge til og fra – og helst …
Det er i øjeblikket populært at sidestille virksomheder og deres ageren med familier. Fordi familier ofte har stærke bånd og lang fælles historie. Men hvordan sikrer man sig, at familien – uanset om det er en virksomhed eller rent faktisk en familie – hænger sammen i det stærke fællesskab? Nu og i fremtiden? Hvad er på spil, og hvad …
Som du måske ved, så er jeg i gang med at udgive en bog. Den bliver faktisk lanceret fredag den 26. Juni. Yahh – juhu – og så det lange. Jeg skal hilse og sige, at tvivlen er den evige følgesvend i sådan en proces. Og tvivlen kan uden de store problemer blive til frygt og tankemylder. ”Hvad nu, …
Det meste er som aldrig før. Ordet historisk er efterhånden så tyndslidt, at det har mistet sin betydning. Der er historisk dyk i forbrugertilliden, historisk lave renter, historisk lav oliepris, historisk store hjælpepakker og historisk hurtig stigning i arbejdsløsheden. Når vi skal forvente det uventede, stiller det store krav til os alle, og man kan have en tendens til …
Hvad gør virksomheden og dens medarbejdere, når de bliver udsat for situationer, som de ikke har kunnet forestille sig? Situationer, som ikke står beskrevet i medarbejderhåndbogen, og som er ubetrådt land for alle. Flere undersøgelser viser, at danske virksomheder til en vis grad deler de samme 20 værdier. Måske lyder ord som f.eks. innovation, åbenhed, ansvar, tillid, respekt, troværdighed …
Søren Schnedler - Gravity, Gravity Thinking, Konfluent, Messbar

Søren Schnedler

På visitkortet står “Strategi og Koncept” i stedet for en titel, og det dækker ganske godt. Jeg har beskæftiget mig med kommunikation på alle niveauer gennem snart ganske mange år. Det har ført til mange indsigter og ikke mindst opdagelsen af Den Kommunikative Tyngdelov.

Tilmeld dig Gravity Post og modtag en gratis smagsprøve fra min bog

Få en nogenlunde regelmæssig opdatering direkte ind i din mailboks. Her vil jeg inspirere med egne og andres betragtninger på kommunikation og ledelse.

Scroll til toppen