Velkommen til Blog of Gravity

Kommunikation kan flytte bjerge, hvis den giver mening. Her på bloggen prøver jeg at give dig min mening om ledelse, kommunikation og alt der i mellem. Om det så giver mening for dig. Det håber jeg. Men kommunikation er jo på modtagers præmisser. Hvis du vil være sikker på at få mine blogs direkte i postkassen, så tilmeld dig mit nyhedsbrev.

Du kan have nok så fine hensigter. Du kan have gjort dig nok så meget umage. Du kan måske endda have det bedste tekniske produkt. Sagen er, at, hvis ikke du forstår den kontekst, som du skal agere og kommunikere i, så bliver det op ad bakke. Jeg har haft en rigtig god kollega, som jeg faktisk har haft …
Du kender det sikkert fra dig selv. I er på ferie, og er lige kommet til en ny destination og spisetiden nærmer sig. Alt efter hvor mange og hvor sultne børn, der er involveret i spiseplanerne, så stiger stress niveauet stille og roligt. Hvor skal vi spise i aften?? Der bladres planløst frem og tilbage i den lokale turistguide …
Vi lever i en stadigt mere forbunden verden – eller ”The connected World”, som det hedder på nydansk. Det giver både muligheder og udfordringer, når man basalt set gerne vil være og opfattes som et høfligt menneske. ”Hvaa er vi blevet uvenner?”, sagde en af mine venner og dunkede mig i ryggen, så min fredagsøl var ved at skvulpe …
Har du styr på det basale? I jagten på den totale Customer Experience er der desværre rigtigt mange virksomheder, der glemmer de helt basale ting. Basale. Altså det, der er basen for, at man kan imponere med det lille ekstra. ”Så vil de da heller ikke tjene penge.” Ordene kom fra min partner i Messbar, Joakim Ditlev. Hans irritation …
I en verden af visuelle udtryk og indtryk kæmper alle brands for at få sit helt eget udtryk. Og det gælder både de store firmaer og de personlige brands. Selv er jeg så heldig, at have fået min egen visuelle stil og tone – selvom jeg egentlig ikke vil have den til at starte med. Mange har spurgt mig …
Vi lever i en tid, hvor mange virksomheder prøver at finde ind til deres formål. Deres why. Nogle går endda så langt som at sige, at de arbejder på at gå fra at være performancedriven til at være purposedriven. Og det er alt sammen gode tanker. Men for det første er det ikke enten eller og dernæst bliver det …
Der er ingen grænser for, hvad virksomhederne vil gøre for deres kunder. Det er kunden i centrum – det er i hvert fald det, de siger på deres website. Men når det kommer til det, de gør, så halter det desværre rigtig meget. Her følger en frontlinje beretning om dengang skåltalerne og salgstalerne mødte den grimme virkelighed, og hvordan …
I alle mulige sammenhænge jagter vi svarene, men det gode svar kommer som regel af evnen til at stille det eller de rigtige spørgsmål. Det gør sig også gældende, når du vil arbejde med at blive bedre til at kommunikere og dermed øge din tiltrækningskraft. Fra min barndom/ungdom kan jeg huske, at mine forældre havde sådan nogle gule bøger, …
Hvert år undersøger Gallup, hvordan det står til med medarbejderes engagement i deres arbejde. Og år efter år er der tale om nogle mildest talt skræmmende tal. Så skræmmende at man har svært ved at tro på dem – lige indtil man oplever det selv. Ved DSB bare for at tage et eksempel, som de fleste af os kan forholde os …
I snart 4 år har jeg tumlet med at kunne forklare – enkelt og ligetil – at jeg har oversat Newtons Tyngdelov til kommunikation. Derfor kunne jeg næsten ikke være i mig selv af begejstring, da jeg nu i én sætning kunne forklare det ene af de 3 centrale elementer i Den kommunikative Tyngdelov. Tiltrækningskraften. Tiltrækningskraften er sammen med tyngdepunktet …
Søren Schnedler - Gravity, Gravity Thinking, Konfluent, Messbar

Søren Schnedler

På visitkortet står “Strategi og Koncept” i stedet for en titel, og det dækker ganske godt. Jeg har beskæftiget mig med kommunikation på alle niveauer gennem snart ganske mange år. Det har ført til mange indsigter og ikke mindst opdagelsen af Den Kommunikative Tyngdelov.

Tilmeld dig Gravity Post og modtag en gratis smagsprøve fra min bog

Få en nogenlunde regelmæssig opdatering direkte ind i din mailboks. Her vil jeg inspirere med egne og andres betragtninger på kommunikation og ledelse.

Scroll til toppen