Velkommen til Blog of Gravity

Kommunikation kan flytte bjerge, hvis den giver mening. Her på bloggen prøver jeg at give dig min mening om ledelse, kommunikation og alt der i mellem. Om det så giver mening for dig. Det håber jeg. Men kommunikation er jo på modtagers præmisser. Hvis du vil være sikker på at få mine blogs direkte i postkassen, så tilmeld dig mit nyhedsbrev.

Der er ingen grænser for, hvad virksomhederne vil gøre for deres kunder. Det er kunden i centrum – det er i hvert fald det, de siger på deres website. Men når det kommer til det, de gør, så halter det desværre rigtig meget. Her følger en frontlinje beretning om dengang skåltalerne og salgstalerne mødte den grimme virkelighed, og hvordan …
I alle mulige sammenhænge jagter vi svarene, men det gode svar kommer som regel af evnen til at stille det eller de rigtige spørgsmål. Det gør sig også gældende, når du vil arbejde med at blive bedre til at kommunikere og dermed øge din tiltrækningskraft. Fra min barndom/ungdom kan jeg huske, at mine forældre havde sådan nogle gule bøger, …
Hvert år undersøger Gallup, hvordan det står til med medarbejderes engagement i deres arbejde. Og år efter år er der tale om nogle mildest talt skræmmende tal. Så skræmmende at man har svært ved at tro på dem – lige indtil man oplever det selv. Ved DSB bare for at tage et eksempel, som de fleste af os kan forholde os …
I snart 4 år har jeg tumlet med at kunne forklare – enkelt og ligetil – at jeg har oversat Newtons Tyngdelov til kommunikation. Derfor kunne jeg næsten ikke være i mig selv af begejstring, da jeg nu i én sætning kunne forklare det ene af de 3 centrale elementer i Den kommunikative Tyngdelov. Tiltrækningskraften. Tiltrækningskraften er sammen med tyngdepunktet …
Jeg tror på, at kommunikation kan flytte bjerge, hvis den giver mening. Jeg hjælper virksomheder med at finde og give mening og dermed øge deres tyngde og tiltrækningskraft. Det er mit formål, og det er, hvad jeg er tændt og optaget af. Og det er præcis det, mit daglige arbejde består af. At finde og give mening. Og i …
Lige nu synes der at være 2 ”fløje” i kamp om ledelsesteorierne. På den ene fløj står de, der siger; ”Kunden er konge. Uden dem var vi her ikke, så alt hvad vi gør og skal gøre er at sætte kunden i centrum og tilbyde dem alverdens services, så de aldrig forlader os” På den anden side står de, …
”Sig mig en gang – bliver du aldrig klogere” Spørgsmålet kom med hævede øjenbryn og et overbærende smil fra min bedre halvdel. Selv var jeg en smule desorienteret. Jeg synes da lige, at jeg lige havde siddet og fortalt hende om, hvor god jeg havde været, da jeg på et møde samme dag havde hjulpet en person fra mit …
Hvorfor er du sammen med den/dem, du er? Hvorfor arbejder du med det, du gør, og hvorfor arbejder du for din nuværende virksomhed? Hv-spørgsmålene er mange, og mit bud på et svar er ganske enkelt. Fordi det giver mening for dig. På den ene eller anden måde. Og hvis ikke det giver så meget mening, som det har gjort …
”Det skete i de dage i november engang, at de først kataloger satte hyggen i gang” synger MC Einar i mine højtalere og minder mig om en samtale, som jeg havde for et par uger siden i anledning af den kommende gavetid. ”Nu skal det dæl´me også være slut med de latterligt store julegaver. Vi er blevet enige om, …
Hvor gik det galt? Jeg husker det, som var det i går. Du fyldte helt enormt i mine tanker den gang. Da først jeg var blevet opmærksom på dig, så gik mine tanker kun på, hvordan du kunne blive min inden du blev andres. Og jeg var sikker på, at når først du var det – så ville min …
Søren Schnedler - Gravity, Gravity Thinking, Konfluent, Messbar

Søren Schnedler

På visitkortet står “Strategi og Koncept” i stedet for en titel, og det dækker ganske godt. Jeg har beskæftiget mig med kommunikation på alle niveauer gennem snart ganske mange år. Det har ført til mange indsigter og ikke mindst opdagelsen af Den Kommunikative Tyngdelov.

Tilmeld dig Gravity Post og modtag en gratis smagsprøve fra min bog

Få en nogenlunde regelmæssig opdatering direkte ind i din mailboks. Her vil jeg inspirere med egne og andres betragtninger på kommunikation og ledelse.

Scroll to Top