Det skal virke.
Ellers er det bare støj
Det skal nytte noget og flytte noget. På medarbejdertilfredsheden, kundetilfredsheden, omsætningen og indtjeningen. Min erfaring er, at det er præcis de bjerge, som virksomhederne gerne vil have flyttet. Og når lederen sætter handling bag holdningerne så flytter det noget for alvor.
Kenneth Guldager
CEO hos Helsam A/S
Helsam – gør dig glad i kroppen
Jeg er fan af hele Gravitys tankegang. Så enkelt kan det siges. At finde frem til sit Tyngdepunkt og centrere alt hvad man siger og gør om det, gør en kæmpe forskel for hele forretningen og alle i organisationen. Det samlede Tyngdepunkt giver en tydelig forretningsmæssig og strategisk retning, og med det i hånden tør man som leder og medarbejder tage beslutninger. Beslutninger, der er gode for virksomheden.
Vi har brugt Den Kommunikative Tyngdelov som et strategiværktøj til at lægge en helt ny kurs og transformere virksomheden. Og det er et fantastisk værktøj, der kun kan anbefales.
Hemonto
Hemonto kørte i efteråret 2017 et GRAVITY-forløb med Søren som en integreret del af en overordnet strategiproces. Søren var via kvalitativ og kvantitativ research i stand til at udlede ny indsigt og identificere potentielle gaps i vores kommunikationsstrategi. Som ekstern og engageret ”indpisker” var Søren i stand til at udfordre både direktionsmedlemmer og bestyrelse og skabte grobund for mange frugtbare drøftelser. Forløbet mundede ud i konkrete deliverables i form af et konkret tyngdepunkt, kommunikationsmål og kernebudskaber. Hele processen var kendetegnet ved stor fleksibilitet og højt humør fra Sørens side.
Ken Gamskjaer
CEO & Partner at Hemonto A/S
Tommy Højtoft Pedersen
Administrerende direktør
CEO/owner at Procudan A/S
Procudan
Vi har været igennem et ”Center of Gravity” forløb med Gravity og Søren Schnedler, primært med henblik på at får defineret vores elevatorpitct og sekundært at få ”syretestet” vores eksisterende strategiske fundament. Det har været et meget givende og inspirerende samarbejde, der har resulteret i en meget klarere kommunikation af hvem vi er. Vi har fået styr på vores ”Why” og vi lever det tydeligt ud i alt, hvad vi siger og gør. Og det virker. Det er hårdt arbejde, men det bliver så meget sjovere når det er tydeligt at vi udvikler værdi i fælleskab med vores kunder og alle andre i og omkring vores virksomhed.
God teori - men kun rigtig god, hvis den virker i praksis
Gennem snart 4 år har forskellige virksomheder ledt efter og fundet deres Tyngdepunkt. Fundet det, der skal være centrum for alt, hvad de siger og gør.
Vil du se flere gode eksempler?
Send mig en mail, så kommer jeg forbi.
Tilmeld dig Gravity Post og modtag en gratis smagsprøve fra min bog
Få en nogenlunde regelmæssig opdatering direkte ind i din mailboks. Her vil jeg inspirere med egne og andres betragtninger på kommunikation og ledelse.