Den Kommunikative Tyngdelov

Gravity formel

Et hurtigt overblik

Et billede siger mere end 1.000 ord og en film på 150 sekunder, siger endnu mere. Filmen er i øvrigt i sin tid lavet af 2 studerende fra Designskolen i Kolding.

Her skal tyngden komme fra

Dit tyngdepunkt er funderet i alt det du kan, vil og tror på. Det skal du og alle dine kolleger kende. Og hvis ikke I kender det  – og arbejder ud fra det skal I i gang med at arbejde. Det skal findes frem. Ikke findes på.

I Tyngdepunktet finder du virksomhedens mission og vision. Men næsten endnu mere vigtigt finder du ambitionen og passionen. Det du og virksomheden brænder for. For kun hvis brænder for noget kan du tænde andre. 

Her er virksomhedens Tyngdepunkt

Tyngdepunktet har 3 lag. Formål, forcer og forstærker. Alle er vigtige og her skal der for alvor tænkes indefra og ud. 

Center Of Gravity

Indefra og ud

Start with why som Simon Sinek siger. Og Aristoteles inden ham. Formålet skal defineres og formuleres. Herefter skal virksomhedens forcer defineres. Hvad er jeres aktiver, værdier, kernekompetencer og principper. Og til sidst vælges den forstærker, som uanset hvad altid skal være tydelig i alt, hvad virksomheden siger og gør. 

Elementerne i
Den Kommunikative Tyngdelov

Ved at definere det du …

Og gør det tydeligt i alt hvad du …

Skaber du bedre …

Resultater
Brand
Produkter
Tyngde
Processer
Tiltrækning
Kultur

Strategi

=

Retning

Tyngdepunkt

=

Balance

Eksekvering

=

Resultater

God teori - men kun rigtig god, hvis den virker i praksis

Gennem snart 4 år har forskellige virksomheder ledt efter og fundet deres Tyngdepunkt. Fundet det, der skal være centrum for alt, hvad de siger og gør. 

Vil du se flere gode eksempler? 

Send mig en mail, så kommer jeg forbi.

forstørrelsesglas

Tilmeld dig Gravity Post

Få en nogenlunde regelmæssig opdatering direkte ind i din mailboks. Her vil jeg inspirere med egne og andres betragtninger på kommunikation og ledelse.